TALLARINS CREMOSOS AMB ESPÀRRECS SILVESTRES I PERNIL DOLÇ

Aquesta vegada toca plat de temporada, i es que no hi ha res millor que aprofitar els aliments de l'estació que toca.

Els espàrrecs silvestres, de marge o trigueros, creixen als marges, són comestibles i es cullen a la primavera. Segur que molts de vosaltres n'heu anat a cullir.

M'atreviria a dir que la manera més comuna de menjar aquest tipus d'espàrrec és amb truita, per cert boníssima, però he volgut treure profit d'aquest ingredient i buscar una altra manera de cuinar-lo.





INGREDIENTS (per a 4 persones):
  • 400 g de tallarins (o qualsevol tipus de pasta)
  • Un menat d'espàrrecs silvestres

  • 1 ceba
  • 8 talls de pernil dolç 
  • 1 brick de crema de llet per a cuinar
  • Sal
  • Pebre
  • Oli d'oliva


PROCEDIMENT:
  • Posem a bullir la pasta, seguirem el temps d'ebullició que ens digui el fabricant. Un cop bullits els escorrem, els passem per aigua i els reservem. Jo vaig utilitzar pasta con ajo del oso, que els vaig comprar perquè els vaig veure diferents i més originals.


  • Mentrestant, podem anar preparant els ingredients per desprès. Els espàrrecs els haurem de rentar, i tallar-los a trossets d'1 cm aprox. No tot l'espàrrec s'utilitza, nomès la part més tendra. A part, també tallarem la ceba ben petita i el pernil dolç a dauets.

  • Anem a per la salsa. Fiquem a coure la ceba amb un raig d'oli. Deixem un parell de minuts i afegim els espàrrecs talladets.

  • Un cop ben cuit ja podem afegir el pernil dolç. Salpebrem.


  • Quan el pernil dolç estigui doradet, ja veureu que amb uns minuts hi estarà, ja podrem incorporar la nata líquida a la salsa. Deixem bullir la crema que agafi el sabor de tots els altres ingredients. Anem remenant que no se'ns enganxi. Amb 5-7 minuts d'ebullició n'hi haurà prou.


  • Un cop feta la crema ja podrem barrejar-la amb la pasta.


  • I apa, llestos! Que aprofiti!


  • També hi podem posar formatge ratllat, de fet a mi m'agrada més.


  • Us agrada el meu nou plat de disseny? Regal d'aniversari jeje