POP A LA PLANXA AMB PURÉ SUAU DE PATATA

Fàcil, senzill i sense complicacions. Així és com definiria aquesta recepta de pop a la planxa amb un puré ben suau i cremós de patata. El conjunt del pop i la patata combinen a la perfecció, i amb l'oliet de pebre roig fumat per sobre... ni t'explico!

Penseu que teniu l'opció de comprar el pop ja bullit i així us estalvieu de bullir-lo. Tot i que si teniu l'oportunitat de comprar-lo fresc millor qe millor. La recompensa és un magnífic brou de pop que us servirà per infinitat de receptes. Jo vaig fer un arrosset negre utilitzant el brou i boooníiissiiim.

El pop fresc cal congelar-lo prèviament un parell de deies abans de cuinar-lo, perquè així el fred trenca les fibres i el pop es torna més tendre i fàcil de coure una vegada descongelat. Reconec que jo vaig fer una mica de trampa perque vaig comprar només les potes, però es que vaig veure a la peixateria que ho venien així i no em vaig poder resistir. A l'instant em va venir al cap aquesta recepta! I aquí la teniu!

Veureu que hi han dos presentacions diferents, però l'elaboració és la mateixa. La raó es que no m'acabava de decidir i vaig fer les dos. Quina farieu vosaltres? Aaaah és complicat eeh.






INGREDIENTS :

  • Potes de pop (1 per persona)
  • 1 Kg (aproximadament) de patates
  • 3 rovells d'ou
  • 200 ml de crema de llet lleugera
  • Pimentón de la Vera
  • Pebre roig dolç
  • All en pols
  • Oli d'oliva
  • Sal 
  • Aigua


PROCEDIMENT PAS A PAS:

  • Començarem amb la cocció del pop. Si el pop ja l'heu comprat bullit us salteu aquest pas i passeu directament a preparar el puré de patata .
  • Posarem aigua abundant en una olla fonda (assegureu-vos que podreu cobrir d'aigua tot el pop, així que feu atenció a l'hora d'escollir la mida de la olla). Ho posarem a bullir. No ho saleu, que ja ho farem al emplatar.
  • Quan l'aigua arrenqui el bull, ja podrem afegir el pop. Ho deixarem en ebullició 30 minuts aproximadament. El temps és una mica orientatiu ja que ens dependrà del tamany del pop.
Un consell que us puc donar és que punxeu el pop per saber si és cuit o no. Si trobeu que està tovet es que ja està cuit, si nó, el deixeu més estona.

                     

  • Un cop passat el temps, el deixem reposar 20 minuts més a l'olla amb el foc apagat i la tapa ficada.
  • I ja tindrem el pop llest. El deixem refredar i el reservem.


  • I ara passarem a preparar el puré suau de patates. Rentem, pelem i trossegem a trossos grans les patates. Les posem en una cassola amb un rajolí d'oli i a foc lent les remenem durant 5 minuts. Saleu-les.


  • Tot seguit afegirem l'aigua i les deixarem bullir fins que estiguin toves.


  • Quan ja estiguin cuites, les escorrerem, i les passarem per la batidora juntament amb mig got de l'aigua de la cocció de les patates, la crema de llet i els 3 rovells d'ou. Rectificarem de sal. La textura que ens ha de quedar ha de ser la d'un puré molt fi i cremós, així que si ho trobeu necessari podeu rectificar-ho amb una mica de l'aigua de la cocció de les patates o amb un rajolí de llet. 


  • I aquí el resultat del puré. Tal i com esperavem, ben fi i cremós.


  • Tornem amb el pop. Aquí us deixo triar si voldreu ficar la pota del pop sencera o tallada a trossos. Com que jo no em decidia si per una o per l'altra, vaig fer les dues maneres.
- Opció 1: posarem a la planxa la pota sencera del pop amb un rajolinet d'oli, i a foc mitjà. No fa falta tenir-lo molta estona ja que ja està cuit. Es només per escalfar-lo i donar-li un toc de planxa.


- Opció 2: tallem la pota del pop a rodanxes de 2 cm aproximadament. Ho posarem a la paella juntament amb un rajolinet d'oli i a foc mitjà. No fa falta tenir-lo molta estona ja que ja està cuit. És només per escalfar-lo i donar-li un toc de planxa.

  • Per una altra banda, farem un oliet de pebre roig per acompanyar el plat. En una casserola posarem un dit d'oli d'oliva juntament amb una mica d'all en pols, "pimentón de la Vera" i pebre roig dolç. Ho remenarem bé i al moment que comença a bullir l'oli apagarem el foc i ho reservarem.


  • I amb aquests procediments ja tindriem les elaboracions fetes. Què? Fàcil no? Ara només ens queda emplatar.
  • Servim el plat amb una base del puré de patates i a sobre la pota de pop o les rodanxes. Espolverejarem amb sal el pop. Jo us recomano amb sal Maldon, però si nó en teniu amb sal fina ja farem.

  • Una mica de l'oliet de pebre roig per sobre... i apa, a disfrutar!




 

Que aprofiti!