BOLETES DE XOCOLATA

Aquesta recepta em transporta a la infància. De quan anava a felicitar a la Teresa i el Josep Maria, el dia del seu Sant. La Teresa sempre preparava aquestes boletes i a mi m'encantaven, em pareixien com uns bombons o unes trufes de pastisseria delicioses.
20 anys després (o potser més) em decideixo a demanar-li la recepta i ella me la dóna encantada. La sorpresa és que jo sempre m'havia pensat que aquelles boletes eren de coco, i ara resulta que eren de xocolata. Així que a la hora de decorar-les n'he fet meitat amb coco i meitat amb cuquets de xocolata i no et sabria dir quina m'ha agradat més.

Sembla mentida que amb tants pocs ingredients surtin aquestes boletes tan bones.

Gràcies Teresa per la recepta! M'ha fet molta il·lusió!




    INGREDIENTS (per a unes 50 boletes):
  • 200 g d'ametlla ratllada
  • 400 g de xocolata de cobertura per a fondre
  • 1 copa de conyac (opcional)
  • Coco ratllat
  • Cuquets de xocolata


   PROCEDIMENT:

  • Desfarem la xocolata al bany Maria. Per a n'això, ens faran falta dos recipients aptes per escalfar, un més gran que l'altre. En el meu cas he agafat dos cassons. Cobrirem a la meitat d'aigua el cassó més gran, i al damunt li col·locarem l'altre cassó amb la rajola de xocolata trencada a trossos. D'aquesta manera, el cassó amb els trossos de xocolata no estarà mai en contacte directe amb el foc. I per l'altra banda, aconseguirem que l'aigua calenta desfaci la xocolata sense entrar-hi en contacte.



  • A continuació, posarem el foc a baixa potència i anirem remenant la xocolata amb una espàtula. S'anirà desfent poc a poc. 


  • Fins que s'hagi desfeta del tot. Apagarem el foc.

  • Hora de barrejar els ingredients. En un bol ficarem l'ametlla mòlta, ... 

  •  ... la xocolata fosa, ...



  • I la copa de conyac. És opcional, però li dóna un toc especial.

  • Ho barrejarem bé fins formar una pasta homogènia.
  • Ficarem la barreja un ratet a la nevera per tal que sigui mès fàcil a l'hora de fer les boletes. Amb 10-15 minuts és suficient ja que nomès es per endurir una mica la massa.


  • Amb les mans ben netes anirem fent boletes, com si fessim panellets però una mica més petit.


  • Un cop la boleta feta la passarem pel coco ratllat o pels cuquets de xocolata.


  • Les fiquem a sobre del plat o safata i ja ho tindriem llest.

  • Mmmm boníssimes!