CREMA DE CARBASSA I LLENTIES AMB UN TOC DE CURRI

Aquest matí m'he aixecat amb ganes de fer una crema. Feia dies que em rondava pel cap de fer-ne una amb carbassa i llenties ja que trobava que podia quedar-ne bé la combinació, però no n'havia fet mai i tampoc sabia com quedaria. I us dic això perque alguna vegada m'ha sortit alguna cosa que no ha sigut digna de penjar-la en aquest blog. 😅😅

Així que avui que tenia temps m'he ficat a la cuina i aquí teniu la recepta. He anat tastant i provant fins trobar el punt que volia a la crema. Carbassa, llenties, un porro, un toc de curri, i crema feta! I ei, que hem tingut un dinar ben bo!

- He utilitzat carbassa de la que vénen envasada al buit. La veritat es que és molt pràctica perque està tallada a dauets, bullida i llesta per utilitzar-la. I el més important de tot, t'estalvies el temps de coure-la.

- Si no us agrada el curri no li fiqueu, o fiqueu-ne menys. A mi és que m'agrada i el faig servir bastant per cuinar.


INGREDIENTS (per a 4 persones):

  • 500 g de carbassa cacauet tallada a daus i cuita al buit
  • 1 porro (180g)
  • 300 g de llenties de pot
  • 1 dent d'all
  • 1 culleradeta de cafè de curri
  • 1 culleradeta de cafè de pebre blanc mòlt
  • Mitja culleradeta de café de timó, o un ramillet petit.
  • Oli d'oliva
  • Sal
  • 1 L d'aigua

PROCEDIMENT:
  • Tallarem el porro a rodanxes i la dent d'all a trossets.
  • Amb la mateixa cassola o olla en que farem la crema, posarem un fons d'oli d'oliva i afegirem el porro i la dent d'all.

  • Jo ho he tingut 5 minuts a foc mitjà, que agafés una mica de coloret.
  • Tot seguit, hi afegirem la carbassa i ho deixarem durant 5 minuts més. Anirem remenant de tant en tant, per tal que no se'ns enganxi l'olla.
  • Passats els 5 minuts, hi afegirem les llenties de pot. Prèviament les haurem escorregut i passat per aigua. No he volgut ficar tot el pot perque tampoc volia que tingués molt de gust a llenties, però això ja es cosa de cadascú.
  • Ho deixarem 5 minutets més, i ja podrem afegir l'aigua. Afegirem al gust el pebre blanc, el curri, el timó i la sal...
  • I a fer xup-xup! Jo ho he tingut 25-30 minuts aproximadament. El temps de cocció és una mica orientatiu i ho he fet una mica ull, fins que m'ha semblat que tot estava ben tou.
  • Un consellet molt important per a que no us quedin insípides les coses es que no us faci mandra tastar les vostres elaboracions culinàries! De fet, jo he tastat el brou i m'ha semblat una mica insípid, així que he afegit més sal i espècies fins que m'ha agradat com quedava. Ja ho diuen que "salsa con gusto no pica".
  • I ja amb el foc apagat, li tocarà el torn a la batidora! A triturar-ho tot el més fi que poguem!
  • Com que encara hem quedaven alguns grumolls, doncs ho he colat amb el colador per tal que em quedi més fina la crema.
  • I bé ja ho tindriem. Servirem la crema ben calentona, que en dies de fred passa molt millor! Per sobre he decorat amb llavors de chía i un rajolinet d'oli.

Bon profit!